**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

11 June 2021

NOTA MINDA USTAZ HAYAT 9: Waktu Mustajab Doa Hari Jumaat

 


NOTA MINDA USTAZ HAYAT 9: Waktu Mustajab Doa Hari Jumaat

 

Perbanyakkanlah berdoa. Khususnya pada hari Jumaat. Berdoa merupakan otak ibadah. Solat itu sendiri dari sudut bahasa bermaksud DOA. Berdoa bukti kehambaan dan merupakan cara hamba bemanja-manja dengan KEKASIHnya.

 

Ada lapan perkara yang disembunyikan Allah bila dan di manakah? Seperti Lailatul Qadar, Solatul Wusto dari 5 solat fardu dll. Termasuk dalam perkara tersebut adalah waktu mustajab doa hari Jumaat.

 

Setiap kali Sayyidul Ayyam Allah membebaskan 600 orang hambanya dari api neraka dan merupakan hari di mana orang mukmin melihat ALLAH TAALA di dalam syurga. Dikenali sebagai YAUMUL MAZID – Hari bertambahnya kebaikan – di sisi para malaikat di langit.

 

Waktunya? Khilaf ulamak:

 

1)      Waktu terbit matahari

2)      Gelincir matahari – masuk zuhur

3)      Ketika azan zuhur

4)      Ketika khatib naik ke atas mimbar

5)      Sepanjang khatib di atas mimbar

6)      Ketika berdiri hendak solat Jumaat

7)      Pada akhir waktu Asar ketika hendak terbenam matahari

8)      Sentiasa berpindah2 pada setiap hari Jumaat dengan Jumaat yang lain

 

Pendapat ketujuh adalah pendapat yang terkuat. Kerana Saiditina Fatimah RA sentiasa memeliharakan waktu ini sepanjang umurnya dan menyuruh pembantunya melihat akan matahari terbenam di luar rumah sambil berdoa dan beristighfar sehingga matahari benar2 terbenam. Kata sesetangah ulamak; beliau berkata; ‘Inilah yang dikhabarkan kepadaku akan bapaku Rasulullah sollAllahu alaihi wa sallam iaitu ‘ SAAT YANG MAQBUL LAGI MUSTAJAB’. (Sairus Salikin)

 

Ala kulli hal… Marilah kita memperbanyakkan setiap detik ketika khususnya pada waktu yang dinyatakan di atas.. Ayuh Beramal.

 

 

Allahu Haq – Hidayah Seluruh Alam  - Hayat Kiswah -

 

Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131

 

#infaqsarkafakiswah

Bank Rakyat: 1101587095

 

#binapondokkiswah

Maybank: 556057503843

 

Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

 

https://t.me/joinchat/xnPqoBoS5UpiYWNl


 

 

 

 

NOTA MINDA USTAZ HAYAT 8: FADHILAT BERCUKUR 40 KALI PADA HARI RABU

 


NOTA MINDA USTAZ HAYAT 8: FADHILAT BERCUKUR 40 KALI PADA HARI RABU

Hari cukur rambut. Jom cukur sebanyak 40 Rabu...

 

رح المقدمة الحضرمية المسمى بشرى الكريم بشرح مسائل التعليم (ص: 400)

وخرج بـ (العانة والإبط): الرأس، فلا يسن حلقه إلا لنسك ومولود وكافر أسلم ومن شق عليه بقاؤه، ويباح فيما عدا ذلك .

وخبر "من حلق رأسه أربعين مرة في أربعين أربعاء .. صار فقيهاً" لا أصل له، لكن عمل به، وظهر صدقه.

Hadis yang berbunyi

“ barang siapa yang mencukur botak rambutnya selama 40 rabu ( tiap hari rabu dicukur gundul) maka orang tersebut akan menjadi orang yang pintar (ahli fiqih/ menjadi orang alim)

“....maka riwayat ini tiada asal padanya:

……………………………………………

TETAPI orang yang mahu melakukannya akan nampak kebenarannya ( mujarab).

Kitab Busyrol Kareem halaman 400..

 

Maka sebab itulah pelajar pondok dan madrasah kebiasaanya akan mencukur rambut pada hari Rabu? Ada berani?

 

- Hayat Kiswah -

 

Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131

 

#infaqsarkafakiswah

Bank Rakyat: 1101587095

 

#binapondokkiswah

Maybank: 556057503843

 

Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

 

https://t.me/joinchat/xnPqoBoS5UpiYWNl

 

 

 

NOTA MINDA UHK 7: CARA PENGGUNAAN AIR RUQYAH UNTUK MINUM

 



NOTA MINDA UHK 7: CARA PENGGUNAAN AIR RUQYAH UNTUK MINUM

 

Air ruqyah digunakan untuk:

1)      Minum

2)      Mandi

3)      Sapu

4)      Sembur Badan

5)      Sembur Rumah

6)      Pagar Rumah

 

 

Namun pada episod ini kita akan tumpu kepada kaedah minum air jampi.  Nanti saya akan coachin kan kaedah2 yang lain pula. Saya notakan seringkas mungkin:

 

Minum 3 kali sehari:

1)      Selepas Subuh – Sebab mula siang

2)      Sebelum Maghrib – Sebab nak mula malam

3)      Sebelum tidur – Sebab tiada yang menjaga kita kecuali Allah

 

 

Selepas Subuh:

Segelas air jampi + 1 sudu madu + 3 titik cuka asli + 7 titik minyak zaitun diminum sejam sebelum makan apa2 pada waktu pagi.

 

 

Sebelum: Maghrib:

Segelas air jampi + secubit – 3 cubut garam bukit yang tidak di’refined’ berawarna merah  diminum sebelum maghrib

 

 

Sebelum Tidur:

Separuh gelas air jampi + Separuh gelas susu segar sebelum tidur.

 

 

Kaedah minum:

Pegang gelas dan kenakan bibir kelas ke bibir kita. Baca al Fatihah, Ayatul Kursiy, 3 Qul, Selawat 3 kali. Kemudian tiup sehabis nafas sehalus jarum 10 saat ke atas sambil berniat untuk kesembuhan siapa dan penyakit apa..

 

 

Nanti kita akan perincikan satu persatu dalam siri NOTA MINDA USTAZ HAYAT  yang akan datang.

 

 

- Hayat Kiswah -

 

Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131

 

#infaqsarkafakiswah

Bank Rakyat: 1101587095

 

#binapondokkiswah

Maybank: 556057503843

 

Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

 

https://t.me/joinchat/xnPqoBoS5UpiYWNl

 

NOTA MINDA UHK 6: Bahagia datang dari Allah, Sedih datangnya dari syaitan

 


*NOTA MINDA UHK 6:  Bahagia datang dari Allah, Sedih datangnya dari syaitan*

 

Firman Allah Taala: 40 Surah at Taubah

 

"Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita".

 

Gembira, bahagia datang dari Allah yang dititip oleh malaikat. Sedangkan perasaan sedih derita datangnya dari syaitan. Itulah yang disebut oleh guru kami.

 

Allah gembira dengan mereka yang gembira kerana itu alamat kepada bahasa hati yang gembira dan bahagia menjadi hambaNya dan redha dengan segala qadha dan qadar Allah. Bahagia dengan segala ketentuan iradah dan ta’luq sifat qudrahNya Taala.

 

Bukanlah tidak langsung boleh bersedih kerana sedih merupakan satu perasaan sanubari yang melengkapkan kejadian manusiawi. Sebagai contoh apabila kematian orang yang disayangi. Cuma sedih yang dimaksudkan adalah kesedihan atas ketentuan Allah yang kita tidak suka bahkan membentak dan memprotes atas perbuatanNya sehingga menggadaikan title kehambaan kita. Kesedihan yang begini yang menjadi alamat kepada tidak redha dengan ketentuan Rabbul Jalil. Maka ternafilah rukun Iman yang keenam. Tidak berpuas hati atas ketentuanNya adalah satu musibah besar kepada hamba.

 

Seorang wali Allah setiap hari ditanya orang; bagaimanakah keadaan kamu hari ini? Maka dijawabnya setiap hari; “Alhamdulillah hari ini adalah hari yang terbaik dalam kehidupanku. Tuhan menentukan yang terbaik buatku setiap detik ketika..” walaupun pada hari tersebut beliau ditimpa ujian..

 

 

BERBAHAGIALAH DENGAN KEHAMBAANMU , JANGANLAH BERSEDIH SELALU KERANA SYAITAN MENIUPKAN BARA KESEDIHANMU SEHINGGA KAMU MENJADI TIDAK REDHA..

 

- Hayat Kiswah -

 

Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131

 

#infaqsarkafakiswah

Bank Rakyat: 1101587095

 

#binapondokkiswah

Maybank: 556057503843

 

Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

 

https://t.me/joinchat/xnPqoBoS5UpiYWNl

06 June 2021

*NOTA MINDA UHK 5: Manusia biasa tidak mampu melihat rupa jin yg sebenar*

 



*NOTA MINDA UHK 5: Manusia biasa tidak mampu melihat rupa jin yg sebenar*

FIRMAN ALLAH:
Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan Syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman.
(Al-A'raaf 7:27) |
Manusia tidak dapat melihat jin secara terus dalam rupa mereka yang hakiki. Ini telah disepakati ulamak...
Namun kalau pun boleh melihat jin barangkali:
1) Dari kalangan anbiya' dan awliya'nya; Kasyaf dari nur Ilahi kerana bersih, terang hatinya, luar biasa adab dan tawadduknya serta berada di makam yang istimewa di sisi Allah sehingga terbuka rahsia rohani yang asalnya beramal ibadat khalis / ikhlas hanya kerana Allah dan bukan mengidamkan segala keistimewaan dan kasyaf tersebut. Tidak sama sekali! Orang awam seperti kita tidak mungkin boleh mengecapinya jika akhlak masih hodoh dan takabbur serta sombong menebal seperti kulit gajah!
2) Kasyaf jin: Ada dua keadaan:
A) Kerana penyakit dan mengalami gangguan jin sehingga terkena sihir takhayyul lantas tergambar halunisasi dan gambaran makhluk dan lembaga yang bukan hakikat sebenar jin tersebut... Pandangan mereka ditipu jin sehingga mengkhayalan susuk tubuh yang dipandu oleh nafsu yang meng'generate'kan dan men'design' penampakan tersebut... atau dikhayalkan oleh sihir takhayyul jin yang berada di otak manusia....
😎 Bomoh yang beramal dengan amalan tertentu untuk menampakkan susuk tubuh jin dan untuk mencari kehebatan sehingga ternampak akan mereka jelamaan tertentu yang sebenarnya dikhayakkan oleh jin. Malangnya mereka mendakwa sewenang-wenangnya bahawa itu adalah bukaan rohani. Bukaan rohani dan bukaan untuk melihat alam lain tidak semudah ABC... dengan amalan puh pah puh pah... akhirnya mendakwa boleh tengok jin.... sedangkan hati masih berkarat, berselaput noda, dosa dan nafsu, takabbur menjadi makanan ruji, akidah masih tercemar dengan kesyirikan, ibadah lintang pukang dan tidak 'luar biasa' serta akhlak ibarat semak samun.... mana mungkin dapat keajaiban berupa anugerah dan hadiah dari Allah Taala.... Kalaupun perkara ajaib terjadi, itulah istidraj dan bukan karamah atau maunah dari Allah....
Dalil manusia biasa macam kita tidak boleh melihat jin: ( please take note; walaubagaimanapun sesiapa sahaja boleh melihat jelmaan dengan izin Alllah melalui penampakan berupa):
*rupa wanita / manusia (seperti dalam sirah seperti syaitan yang menyerupai Suraqah bin Malik dan Iblis yang datang ke DarunNadwah yang menyerupai seorang sheikh yang dikenali Sheikh an Najdi, Abu Hurairah yang menangkap syaitan jelmaan yang menggaggu simpanan baitul mal dan Ammar bin Yaasir yang pernah berhadapan dan bertarung dengan jelmaan makhluk halus!)
*rupa binatang buas-harimau
*rupa binatang bisa-kala, ular,lipan
*manusia kerdil
*asap,awan tebal, gelombang gas
Jadi berhati-hatilah jika berubat dgn org yg mengaku boleh melihat jin atau anda telah pun 'berjaya' melihat jin. 🤭
- Hayat Kiswah -
Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131
Bank Rakyat: 1101587095
Maybank: 556057503843
Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

*Nota UHK 4: Amalan ketika mendengar azan*

 


*Nota UHK 4: Amalan ketika mendengar azan*

"Ketika azan selepas "Asyhadu anna Muhammadar Rasulullah" kita baca doa ni sambil mengusap mata dgn atas ibu jari tangan dan kiri. - disebut dlm kitab mazhab syafie - I'anatut Tolibin dgn disebutkan sumbernya. In sya-Allah tak akan buta dan terkena penyakit mata.Setengah kitab menyatakan ia adalah riwayat dr Saidina Khidir alaihis salam.." pengajian di Ta'lim Kiswah.
- Hayat Kiswah


Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131
Bank Rakyat: 1101587095
Maybank: 556057503843
Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

Nota UHK3 - Jumaat yang baik - Maka sepanjang minggu pun ikut menjadi baik*

 



Nota UHK3 - Jumaat yang baik - Maka sepanjang minggu pun ikut menjadi baik*

Jumaat adalah penghulu segala hari yang 7.
Maksudnya antara lain; jika baik pemimpinnya, baiklah rakyat jelatanya.
Seumpama Nabi Muhammad sollAllahu alaihi wa sallam pernah memberitahu bahawa Ramadan itu HATI kepada tahun itu, jika sejahtera, maka sejahteralah sepanjang tahun itu.
Maka jadikanlah Jumaat kita benar2 hari raya mingguan buat kita.
Penuhilah dengan ibadah dengan penuh tulus bahkan ceria. Maka 6 hari mendatang pun akan begitu juga.
Tersenyum dan bergembiralahlah pada hari ini kerana ia merupakan sesuatu yg disukai Allah bahkan manusia.
Senyum kpd saudaramu adalah sedekah. Senyum tanda REDHA kepada Tuhanmu atas ujian berat yg menimpamu walaupun nafsumu tidak berpuas hati dgn qada'qadar itu.
'Rawatan' pertama utk penyakit2mu adalah SABAR dan REDHA dgn ketentuanNya yg kamu tidak suka misalnya penyakit dan musibah lainnya.
- Hayat Kiswah
bankrakyat - 1101587095 Sar Kafa Kiswah
Jom join group rawatan Islam Kiswah.

*Nota UHK 2 - Sedekah Subuh Memanjang Umur Menolak Bala'* (Sedekah Sedikit berterusan lebih baik dari banyak tapi terputus-putus)

 



*Nota UHK 2 - Sedekah Subuh Memanjang Umur Menolak Bala'*

Sedekahlah tiap-tiap hari selepas Subuh walaupun sedikit.
Di dalam kitab an Nasoih Imam al Haddad ada menyebut kaedah;
القليل الدائم خير من الكثير المنقطع
(Sedikit berterusan lebih baik dari banyak tapi terputus-putus)
Seringgit tiap-tiap hari yg diletakkan di dalam tabung di pintu bilik lebih afdhal dari seribu ringgit tiap-tiap bulan ke tahfiz.
Cukup bulan tabung tu dah penuh bawaklah ke asnaf yg memerlukan.
Rasulullah sallallahu Alaihi Wasallam bersedekah pada setiap Subuh.
2 malaikat berada di kaki langit setiap selepas Subuh
1 malaikat berkata: Ya Allah berilah kepada orang yg berinfaq pada pagi ini GANTI kepada hartanya yg hilang.
1 malaikat lagi berkata: Ya Allah kepada orang yang kedekut di waktu ini; berilah kpd mereka kemusnahan.
Ayuhlah bersedekah setiap hari walaupun sedikit!
- Ustaz Hayat Kiswah -

Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131
Bank Rakyat: 1101587095
Maybank: 556057503843
Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.


Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

Sedekah Sumber Kesembuhan Yang Luar Biasa

 




Minda UHK 1:

Dalam banyak-banyak kaedah perubatan yang ada; saya sangat teruja dengan teknik perubatan menggunakan metod bersedekah... Yakinlah bahawa 'SEDEKAH' adalah ikhtiar penyembuhan yang sangat mustajab!!!
Kami sering merujuk kepada guru kami tentang kaedah perubatan yang digunakan untuk penyakit tertentu...Kekadang jawapannya adalah 'SEDEKAH'. Mursyid saya memang menyarankan kaedah dan konsep 'bersedekah sumber kesembuhan'.
Lazimnya, banyak penyakit yang dideritai pesakit sembuh setelah bersedekah setelah berputus asa berulang alik menemui doktor dan perawat rawatan Islam... Ajaib bukan!!!
Bagi orang yang berakidah 'rasionalisme' mungkin sahaja terpacul di lidahnya "apa kaitan sedekah dengan sakit kanser / 'gangguan' aku." Namun telah terbukti sebelumnya penyakit yang sukar diubati berjaya sembuh di tangan 'SEDEKAH'. "SEEING IS BELIEVING!!!"


Rawatan di Pusat Rawatan Islam Kiswah Temerloh. 0179065131
Bank Rakyat: 1101587095
Maybank: 556057503843
Jom join group rawatan Islam Kiswah. Bimbingan oleh Ustaz Hayat Kiswah.

01 June 2021

MUSIM LOCKDOWN NI BOLEHLAH BELI BARANGAN RUQYAH UNTUK RAWATAN KENDIRI DI RUMAH VIA KISWAH SHOPEE

 MUSIM LOCKDOWN NI BOLEHLAH BELI BARANGAN RUQYAH UNTUK RAWATAN KENDIRI DI RUMAH VIA KISWAH SHOPEE.


BOLEH CLICK DI IKON DI BAWAH


SEDEKAH SUMBER KESEMBUHAN YANG TERBAIK




Minda UHK 1:
Dalam banyak-banyak kaedah perubatan yang ada; saya sangat teruja dengan teknik perubatan menggunakan metod bersedekah... Yakinlah bahawa 'SEDEKAH' adalah ikhtiar penyembuhan yang sangat mustajab!!!
Kami sering merujuk kepada guru kami tentang kaedah perubatan yang digunakan untuk penyakit tertentu...Kekadang jawapannya adalah 'SEDEKAH'. Mursyid saya memang menyarankan kaedah dan konsep 'bersedekah sumber kesembuhan'.
Lazimnya, banyak penyakit yang dideritai pesakit sembuh setelah bersedekah setelah berputus asa berulang alik menemui doktor dan perawat rawatan Islam... Ajaib bukan!!!
Bagi orang yang berakidah 'rasionalisme' mungkin sahaja terpacul di lidahnya "apa kaitan sedekah dengan sakit kanser / 'gangguan' aku." Namun telah terbukti sebelumnya penyakit yang sukar diubati berjaya sembuh di tangan 'SEDEKAH'. "SEEING IS BELIEVING!!!"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...