**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

20 January 2021

RUQYAH DI PUSAT RAWATAN ISLAM KISWAH TEMERLOH

sirajul qari - makhraj huruf ro 21 Disember 2020

 sirajul qari - makhraj huruf ro

ILMU EMAS KISWAH _ DINAR _ SYILING EMAS!

 Ilmu Emas

DINAR= Syiling Emas
Berketulenan 999.9 dan standard berat 1dinar= 4.25gram. Ada yang bertanya "Kenapa di buat dengan berat yang begitu rupa, kenapa tak dibulankan menjadi 5 gram?".
Ini la keistimewaan kewangan islam dan DINAR adalah matawang sunnah yang digunakan semasa zaman Rasullullah dan sahabat-sahabatnya.
Berat 1dinar = 4.25gram adalah untuk memudahkan pengiraan zakat. Sangat mudah untuk kira bila kita simpan 20dinar dan cukup setahun bermakna kita kena keluarkan zakat 1/2 dinar. Jadi tak perlu dah nak kira dalam bentuk gram. Cukup 20 DINAR = 85gram keluarkan 1/2 dinar.
Begitu juga dengan DIRHAM atau syiling perak.
1DIRHAM dibuat dengan timbangan beratnya 2.975 gram untuk memudahkan pembayaran zakat untuk perak. Jadi kalau kita dah simpan sebanyak 200 DIRHAM = 595 gram selama setahun , kita kena keluarkan zakat sebanyak 5 DIRHAM. Jadi memudahkan dalam pengiraan zakat.
Harap dapat sedikit manfaat.
Ingin memilikinya sila wasap sis ya.
Xde cash tabungkan ada

Mabadi' Ilmu Tauhid - Tijanud Daraari - Muqaddimah Hadis ⁴⁰ Akhir Zaman - Surau Jannatul Ma'wa. 21 Disember 2020

Mabadi' Ilmu Tauhid - Tijanud Daraari - Muqaddimah Hadis ⁴⁰ Akhir Zaman - Surau Jannatul Ma'wa.

Sifat ²⁰ - Hukum Syara' ... Syamail Muhammadiyyah - Masjid Abu Bakar Temerloh 20 Disember 2020

Sifat ²⁰ - Hukum Syara' ... Syamail Muhammadiyyah - Masjid Abu Bakar Temerloh

Bakuratul Amanie (DAURAH)- Takluk Sifat dan Jenis Sifat Allah Idaman Penuntut Jilid 2 - Memulangkan Barang Khiyar Aib Minhajul Abidin - Kelebihan Ilmu Tauhid 20 Disember 2020

Bakuratul Amanie (DAURAH)- Takluk Sifat dan Jenis Sifat Allah Idaman Penuntut Jilid 2 - Memulangkan Barang Khiyar Aib Minhajul Abidin - Kelebihan Ilmu Tauhid

Kenapa nak kumpul emas? Kiswah Gold!

 Ada orang tanya saya"buat apa ye kumpul emas banyak banyak,esok mati bukan bawa masuk kubur"Saya senyum dan jawab" ye semua milik Allah sahabat xde satu pun milik kita

🙂 .
Apa kite infaq dan sedekahkan mahupun zakat kita itulah saham kita diakhirat sana.Janganlah kita cuba menghakimi orang lain, sedangkan kita xtau niat orang tersebut.
lmu emas ini luas sahabat.Emas ini penting didalam agama kita,ia adalah matawang orang islam.Jika kita tidak tau bertanyalah pada ahlinya, carilah ilmu.
Join jadi dealer kilang orodesign ke, Boleh dapatkan info dengan sifu emas saya cikgu
Fadilah Norin
atau puan
Hana Zhafirah
ataupun apa kata hari ini 5 petang sahabat yang ada di Temerloh join bersama saya belajar ilmu emas dengan sifu dan juga bos Chantik Gold puan
Dct Aslina
,berminat PM saya...

19 Disember 2020 ; Kunjungan Tuan Guru Sh Syahrujl Rizal ke Temerloh

Terima kasih Tuan Guru Shaykh Shahrul Rizal Mohd Sati as-Syazili dari Tenggaroh Johor dan jemaah yang sudi ziarah kami di Kiswah malam tadi. Tetamu mengundang rahmat, memurahkan rezeki, memanjangkan umur, mendatangkan kebahagiaan dan memaqbulkan doa.. Jangan serik datang lagi..

Pondok Rumah Tuan Hasnul Taman Jaya 6 Matan Ummil Barahin- Sifat Iftiqar Risalah Jamiah - Syarat Sah Solat Jumaat 18 Disember 2020

Pondok Rumah Tuan Hasnul Taman Jaya 6 Matan Ummil Barahin- Sifat Iftiqar Risalah Jamiah - Syarat Sah Solat Jumaat

Bustanul Arifin ' Imam Nawawi ' Beberapa Nasihat Ulamak. Surau Taman Jaya ³ 18 Disember 2020

Bustanul Arifin ' Imam Nawawi ' Beberapa Nasihat Ulamak. Surau Taman Jaya ³

ILMU GRED EMAS

*ILMU GRED EMAS* *Karat adalah ukuran ketulenan Emas. 24 karat bermaksud Emas itu 99.9% tulen* Emas 999 = 24 Karat = 99.9% emas (Bar, Dinar, Syiling & Barang Kemas) ------------------------------------------- Emas 916 = 22 Karat = 91.6% emas (Bar, Dinar & Barang Kemas) ------------------------------------------- Emas 875 = 21 Karat = 87.5% emas (Barang Kemas) ------------------------------------------- Emas 833 = 20 Karat = 83.3% emas ------------------------------------------- Emas 750 = 18 Karat = 75.0% emas (Barang Kemas yg ada Batu @ Berlian) ------------------------------------------- Emas 666 = 16 Karat = 66.6% emas ------------------------------------------- Emas 585 = 14 Karat = 58.5% emas (cincin dll) Emas 500 = 12 Karat = 50.0% emas ------------------------------------------- Emas 417 = 10 Karat = 41.7% emas ------------------------------------------- Emas 375 = 9 Karat = 37.5% emas (Cincin SUASA) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 Contoh Emas 916👇 *(22karat ÷ 24 karat) × 100 = 91.6%* Didalam emas 916 ada 91.6% emas tulen manakala 8.4% lagi adalah campuran logam lain sama ada tembaga atau perak. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 Contoh Emas 375 👇 *(9karat ÷ 24 karat) × 100 = 37.5%* Didalam emas 375 ada 37.5% emas tulen manakala 62.5% lagi adalah campuran logam lain sama ada tembaga atau perak. (Suasa 37.5% emas tulen, Sebab tu lelaki tak boleh pakai) 🔥🔥🔥🔥🔥 Tapi seeloknya.. nak pastikan ketulenan emas tu,bawak ke Yapiem atau Ar Arhnu terdekat. Sbb mereka ade alat khas utk uji ketulenan emas tersebut.🤗🤗

*Sedekah Jumaat yang Berkat: WAKAF 1 LOT RM50 -pembinaan Pondok Zawiyah Kiswah Temerloh.*

*Sedekah Jumaat yang Berkat: WAKAF 1 LOT RM50 -pembinaan Pondok Zawiyah Kiswah Temerloh.*
_Dianjurkan memperbanyak sedekah dan beramal soleh di hari jumaat atau malam jumaat. Memperbanyak selawat untuk Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam di malam atau siang hari jumaat. Berdasarkan hadis: “Sesungguhnya hari yang paling afdhal adalah hari jumaat. Kerana itu, perbanyaklah membaca selawat untukku. Kerana selawat kalian diperlihat kepadaku.” (al-Iqna’, 1/170)_
*Fasa kedua: FASA KERJA TANAH adalah sebanyak: RM400 000.*
Sumbangan Disalurkan:
Maybank Islamic 556057503843
(Pertubuhan Pengamal Pengubatan Islam)
Talian wakaf pondok dan untuk penghantaran SIJIL WAKAF.
60115553840

dikunjungi sahabat baik satu perjalanan di Syam as Syarif - Syria satu ketika dulu.. Ust Syatir Naqsyi Drwich dan Ust Ahmad Takrimi . Mengimbau kembali kenangan indah ditarbiyyah masyayikh kami di Jabal Qasiyoun, Dimashq, Syria...

dikunjungi sahabat baik satu perjalanan di Syam as Syarif - Syria satu ketika dulu.. Ust Syatir Naqsyi Drwich dan Ust Ahmad Takrimi . Mengimbau kembali kenangan indah ditarbiyyah masyayikh kami di Jabal Qasiyoun, Dimashq, Syria... 18 Disember 2020

koi nebas sorang2 dulu dlm hutan waktu senja ni ghodong? projek Rumah Rakit Kiswah Temerloh ketiga.. 17 Disermber 2020

koi nebas sorang2 dulu dlm hutan waktu senja ni ghodong? projek Rumah Rakit Kiswah Temerloh ketiga..

Jalan masuk ke rrk3 😱.. Doakan kami ghodong! selamat datang abg saleh dari felda palong buat kali keempat. semoga strike!!! 17 Disember 2020

Jalan masuk ke rrk3 😱.. Doakan kami ghodong! selamat datang abg saleh dari felda palong buat kali keempat. semoga strike!!!

setuju 💯 ,Saya jual emas,simpan emas,tabung emas,cita cita semua orang xsama,iallah mudahan Allah capaikan impian bersama suami tersayang Hayat Kiswah 🙂 https://wa.me/60179750665.xmampu cash tabungkan ada.jom..

setuju 💯 ,Saya jual emas,simpan emas,tabung emas,cita cita semua orang xsama,iallah mudahan Allah capaikan impian bersama suami tersayang Hayat Kiswah 🙂 https://wa.me/60179750665.xmampu cash tabungkan ada.jom..

Selamat Jalan Mas Naruto

"terima kasih pak ustaz ajar saya baca al-Quran. maaf salah silap saya" - majlis perpisahan dgn mas naruto.. beza org ada tak dtg sbb tak boleh datang tapi nak sgt datang berbanding orang boleh sgt datang tapi malas / cari alasan tak datang... semoga Allah berkati mas.. koi pun berair dah mata org lain berhenti ngaji koi tak sedih lalu sbb mmg malas nak ngaji.. tapi beza dgn org nak sgt ngaji tapi ada aral tak boleh elak dah.. sedihnya...


Surau Taman Perindu, Temerloh. Hidayatus Sibyan- Istinjak ( Syarat Istinjak Menggunakan Batu) 15 Disember 2020

Surau Taman Perindu, Temerloh. Hidayatus Sibyan- Istinjak ( Syarat Istinjak Menggunakan Batu)

Sirajul qari - makhraj huruf nun dan tho 14 Disember 2020

Sirajul qari - makhraj huruf nun dan tho

TIJANUD DARARI - PENGENALAN ILMU TAUHID. 40 HADITH AKHIR ZAMAN.SURAU JANNATUL MA'WA TAMAN DESA BANGAU 14 Disember 2020

TIJANUD DARARI - PENGENALAN ILMU TAUHID. 40 HADITH AKHIR ZAMAN.SURAU JANNATUL MA'WA TAMAN DESA BANGAU

Masjid Kg Bangau - Rukun Agama 13 Disember 2020

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...