**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

11 January 2021

Sirajul Qari. Makhraj huruf keluar dari lidah. 7 Disember 200

Sirajul Qari. Makhraj huruf keluar dari lidah.

Surau Taman Seberang Temerloh Usul Tahqiq - Asma Allah Ayyuhal Walad - Nasihat Imam Hatim Al-Ashom 7 Disember 2020

Surau Taman Seberang Temerloh Usul Tahqiq - Asma Allah Ayyuhal Walad - Nasihat Imam Hatim Al-Ashom

Kiswah Mart Depan HosHas Sudah Tiada

Masjid Abu Bakar Temerloh Sifat 20 - Hukum Aqal Syamael Muhammadiyyah - Bentuk Tubuh Badan Rasulallah 6 Disember 2020

 

Masjid Abu Bakar Temerloh
Sifat 20 - Hukum Aqal
Syamael Muhammadiyyah - Bentuk Tubuh Badan Rasulallah


Ilmu Emas *BILA MASA SESUAI UNTUK MULA SIMPAN EMAS* 😁

Ilmu Emas
*BILA MASA SESUAI UNTUK MULA SIMPAN EMAS* 😁
Secara asas yang boleh saya katakan waktu sesuai beli emas bila mana kita ada duit lebihan yang nak disimpan.
Duit lebihan tu pula hendaklah tidak digunakan dalam tempoh yang terdekat (singkat).
Duit yang bertujuan untuk disimpan dalam tempoh panjang iaitu melebih 1 tahun atau lebih lama lebih bagus.
Waktu sesuai untuk mula itu bergantung pada bajet atau pengurusan kewangan kita sendiri.
Kalau tahu diri tidak mampu melawan nafsu simpan duit, cepat-cepat beralih kepada simpan emas.
Beli emas secara mata kasar memang kita nampak duit tu habis, tapi hakikatnya duit kita tak habis pun.
Ia cuma bertukar dari kertas kepada suatu yang lebih dijamin bernilai.
Kalau kita terlalu menunggu masa yang sesuai untuk mula, kebiasaannya duit yang ada ditangan habis entah kemana.
Ini realiti..😊
Selamat Menjemput Rezeki..

Bakuratul Amanie ( DAURAH) - Sifat Basor Kalam Idaman Penuntut Jilid 2 - Khiyar Syarat, Aib Minhajul Abidin - Belajar Ilmu Fardhu Kifayah 6 Disember 2020

Bakuratul Amanie ( DAURAH) - Sifat Basor Kalam Idaman Penuntut Jilid 2 - Khiyar Syarat, Aib Minhajul Abidin - Belajar Ilmu Fardhu Kifayah

اللغة العربية : المفعول به 6 DISember 2020

اللغة العربية : المفعول به

Akhirnya dipertemukan dgn Shaykh Hanif Esa al-Ahmadiy di Masjid Buntut Pulau setelah beberapa tahun.. 5 Disember 2020

WAKAF 1 LOT RM50 - Bantu Pembinaan Pondok. Fasa 2: Kerja Tanah: Jumlah terkumpul: RM12,595.68 /RM400,000 - Talian wakaf:- https://wa.me/601155538840

Matan Ummil Barahin - Sifat Iftiqar - Risalah Jamiah - Solat Jumaat 4 Disember 2020

Matan Ummil Barahin - Sifat Iftiqar - Risalah Jamiah - Solat Jumaat

Wajib mengetahui berkenaan Nabi Muhammad. Patin faridatul faraid. Nasihat awliya' : Bustanul Arifin.. Surau Taman Jaya ³ 4 Disember 2020

Wajib mengetahui berkenaan Nabi Muhammad. Patin faridatul faraid. Nasihat awliya' : Bustanul Arifin.. Surau Taman Jaya ³

Kitab Safinatun Naja ' Cara menghilangkan ³ jenis najis. Masjid alWusto Tanjung Besar 2 Disember 2020

 

Mari Menabung Emas Secara Bulanan Bersama Kiswah

 alolo,macam tulah suami penyayang sanggup ber "tabung emas"demi orang tersayang.Hadiah annivesary daripada suami kepada isterinya.Bukan saya punye ye ,ni nak beritahu ramai suami penyayang mesej saya nak beli hadiah emas kat isteri mereka.Isteri sape lagi yang bertuah tu..X mampu cash ,kite tabung jom...https://wa.me/60179750665




Doa Cari Orang Hilang Jatuh Sungai Atau Hilang di Hutan




Doa Cari Orang Hilang;
يا جَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَّ رَيْبَ فِيهِ اِجْمَعْ عَلَينا لقمان همكا
“ Ya Jami’an Naasi li yaumil la raiba fihi, ijma’ alayna Luqman Hamka”
Maksudnya: “ Wahai Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya, himpunkanlah kami dengan luqman hamka.”
(tempat dhollati. tu tukar kepada Lukman bin Hamka)
Doa 'Barang Hilang' {juga untuk orang hilang} Imam Nawawi dlm Kitab Bustanul Arifin...
Larangan mendatangi tukang nujum
عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ الْكُهَّانَ كَانُوا يُحَدِّثُونَنَا بِالشَّيْءِ فَنَجِدُهُ حَقًّا قَالَ تِلْكَ الْكَلِمَةُ الْحَقُّ يَخْطَفُهَا الْجِنِّيُّ فَيَقْذِفُهَا فِي أُذُنِ وَلِيِّهِ وَيَزِيدُ فِيهَا مِائَةَ كَذْبَةٍ
Dari ‘Aisyah, dia berkata; “Aku pernah bercerita kepada Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam, bahwa para tukang tenung berkata begini dan begitu dan kadang kami lihat kenyataannya memang benar.” Sabda Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam: ” Kata-kata yang benar itu ditangkap oleh bangsa jin, lalu dibisikkannya ke telinga tukang tenung dan ditambahkan ke dalamnya dengan seratus kedustaan .” [ Hadis Muslim].
KAEDAH:
1) Kadang-kadang ada orang menelefon meminta untuk ‘menilik’ dan mencarikan barang peribadi mereka yang hilang. Malangnya, disebabkan saya tidak mempunyai kasyaf yang cukup kuat untuk men’scan’ di mana terletaknya barang tersebut dan tidak juga menternak ‘khadam jin’ serta ilmu astrologi atau pun ilmu falak yang dakik (mendalam) untuk mencarinya maka saya katakan bahawa saya tidak berupaya mencarinya.
Walaubagaimanapun saya memberikan mereka satu senjata berbentuk doa yang menjadi amalan para awliya’ dan solihin yang terdapat di dalam kitab Bustanul Arifin (Taman Orang-orang yang A’rifin / Ahlillah / Awliya’ Allah) tulisan Imam an Nawawi. Imam Nawawi meriwayatkan doa ini daripada kitab Risalah al Qusyairiah tulisan Imam Abul Qasim al Qusyairi radiyAllahu anhu di dalam bab ‘Karamah Awliya’. Doa itu adalah:
يا جَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَّ رَيْبَ فِيهِ اِجْمَعْ عَلَيَّ ضَالَّتِى
“ Ya Jami’an Naasi li yaumil la raiba fihi, ijma’ alayya dhollati”
Maksudnya: “ Wahai Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya,himpunkanlah aku dengan barang aku yang hilang itu.”
Berkata Imam Nawawi:
“ Sebenarnya doa ini telah saya cuba maka saya mendapatinya sangat bermanfaat dan menjadi sebab untuk mencari barang yang hilang itu dengan tidak bersusah payah mencarinya. Barang itu juga tidak jauh dari tempat yang kita sangka. Saya juga telah mendengar perkara yang sama daripada Sheikh al Hafiz Abu Baqa’ ketika beliau mengajarkan doa ini dahulu kepada saya.”
Amalkan doa ini selepas solat atau bila-bila masa. Saya sendiri mempunyai pengalaman yang ajaib apabila mengamalkan doa ini. Setakat ini, setiap barang saya yang hilang semuanya telah dijumpai setelah membaca doa ini. Itupun dengan izin Allah dan ikhtiar kita dengan membaca doa yang telah menjadi amalan para awliya’ ini! Alhamdulillah!!!
2) Bernazar: Sekiranya berjumpa; saya akan berpuasa sehari, menjamu fakir miskin dan lain2. Sekadar kemampuan kita.
3) Sedekah tiap2 hari dengan niat:
a) Panjang umur dalam ketaatan kepada Allah
b) Terangkat bala' ujian yan tak mampu dihadapi; seperti sakit, barang hilang dll
4) Jangan ada unsur menilik. Sekali menilik khuatir tak jumpa sampai sudah dan mendapat kemurkaan Allah. Syirik hukumnya.
5) Redha ketentuan Allah Taala kepada kita.. " Hilangnya harta kita bermakna, Allah Taala menolak ujian yang lebih besar. Memanjangkan umur, menyihatkan tubuh, mengelakkan kemalangan dan menyembuhkan penyakit."
6) Doa lembutkan hati pengambil supaya memulangkan barang kita...
اللَّهُمَّ يَا مُحَوِّلَ الأَحْوَالِ حَوِّلْ, وَيَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ قَلِّبْ
Maksudnya:" Ya Allah yang Maha Menukarkan satu keadaan kepada keadaan yang lain; TUKARKAN, yang Maha Membolak Balikkan hati.. Balikkan hatinya (untuk memulangkan barang tersebut)."
7) Bertawakkal kepada Allah Taala.. Serahkan keputusan 'jumpa atau tidak' kepada Allah Jalla Jalaluh..
Silalah amalkan!
Hayat Kiswah
Pusat Rawatan
Kiswah
Temerloh.


Doa Cari Barang Hilang Yang Mustajab

Syukur ya Rabbi Alhamdulillah kita telah berjaya menyelesaikan kutipan dana FASA 1 iaitu RM60,000. SELAMAT DATANG FASA 2: KERJA TANAH: Tak dapat tidak ye. Kalau tiada gerak kerja ni maka membina satu bangunan pun adalah mustahil. Semua sedia maklum ye, kawasan pondok kita ni merupakan gaung yg agak dalam. Antara dua bukit. Kerja tanahnya mmg banyak dan mahal... Sekarang kita akan memulakan kutipan dana FASA 2: KERJA TANAH DAN LEVELLING berjumlah *RM400,000!*

Syukur ya Rabbi Alhamdulillah kita telah berjaya menyelesaikan kutipan dana FASA 1 iaitu RM60,000. SELAMAT DATANG FASA 2: KERJA TANAH: Tak dapat tidak ye. Kalau tiada gerak kerja ni maka membina satu bangunan pun adalah mustahil. Semua sedia maklum ye, kawasan pondok kita ni merupakan gaung yg agak dalam. Antara dua bukit. Kerja tanahnya mmg banyak dan mahal... Sekarang kita akan memulakan kutipan dana FASA 2: KERJA TANAH DAN LEVELLING berjumlah *RM400,000!*



Hidayatus salikin. Surau perindu 1 dis 2020

Hidayatus salikin. Surau perindu

Mawlid ad Daibaie ; di Masjid Kg Koi Ulu Cheka: 27 nov 2020

Mawlid ad Daibaie ; di Masjid Kg Koi Ulu Cheka:

Kitab Matlaul Badrain ' Dalil Sifat Qiyamuhu Binafsihi.. masjid paya jauh 25 nov 2020

Kitab Matlaul Badrain ' Dalil Sifat Qiyamuhu Binafsihi.. masjid paya jauh

Bagaimana membentuk sifat zuhud ^ penawar bagi hati . Surau bukit resak 24v nov 2020

Bagaimana membentuk sifat zuhud ^ penawar bagi hati . Surau bukit resak

Surah al Baqarah - 70 - 71 - Tajwid dan Tafsir Nurul Ehsan 23 nov 2020

Surah al Baqarah - 70 - 71 - Tajwid dan Tafsir Nurul Ehsan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...