**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

10 April 2013

Jualan Buku "Soal Jawab Ilmu Tauhid Ahli Sunnah Wal Jamaah' Al Asyairah wal Maturidiah Keluaran KISWAH PUBLISHING HOUSE. RM25 Termasuk Kos Penghantaran

Syukur Ya Rabbi.. Keluaran terbaru KISWAH PUBLISHING HOUSE. Keluaran kelima. Sebahagian dari jualan buku ini akan dimasukkan ke dana pembinaan surau@madrasah (zawiyah) Pahang... Insya Allah...

BUKU YANG HANGAT DI PASARAN!!! WAJIB DIBELI!!! RM25 termasuk kos penghantaran!!! Judul buku fizikal: “Soal Jawab Yang Wajib Dalam Ilmu Tauhid; Akidah al Asyairah wal Maturidiah. Islamic Heavenly Knowedge Series.” 

 Harga RM 25 termasuk penghantaran kepada pembeli persendirian.

Tulisan Hayat KISWAH al Mawlawi. Terbitan KISWAH PUBLISHING HOUSE. Mukasurat: 156. No ISBN: 978 – 967- 11307 – 2 -8. Bank in ke akaun Maybank: 156057415555 (MULIATI BINTI SAAD) atau Bank Islam: 14162020055479(MULIATI BINTI SAAD). Sesudah bank in sms ke no 017 9750665 (Ustazah Mulia Karimah) atau 017 9065131 (Ustaz Hayat). Sila TAIP: (tajuk buku, kuantiti, nama penuh, alamat lengkap, no. H/P).  Email:kiswahpublishing@gmail.com/. Terus dihantar ke rumah anda dalam masa 5 hari bekerja! Atau beli di online store kami: 


Pekedai buku:
1)      Cash and carry.
2)      Minimum 10 Buku – 20 Buku.
3)      Potongan untuk pekedai: 30% dari harga RM17

Pengedar buku:
1)      Cash and carry.
2)      Minumum 20 buku.
3)      Potongan untuk pengedar buku terpilih: 50% dari harga RM17

Sila hubungi Ustaz Hayat di talian: 017 9065131 atau Brother Syihan Zaik: 014 5444349. Untuk pembelian secara online. Sila ke:


Muqaddimah Penyusun
Dengan Nama Allah Maha Pemurah Maha Penyayang

1 Ramadhan 1426–4hbOktober 2005
5.05pm. KubriKuhafahTanta,Mesir

Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam yang memberikan ku kekuatan  untuk  mempersembahkan kitab 'Pati Faridatul Faraid' ke dalam bentuk dan gaya bahasa yang serba baru.

Selawat dan salamku kirimkan kepada Baginda Rasulullah yang menjadi sumber inspirasi utama dalam menegak kebenaran yang semakin dinodai dewasa ini.

Pati Faridatul Faraid'merupakan sebuah nukilan 'talkhis'  atau  ringkasan  daripada  kitab  Tauhid  Melayu yang amat penting dalam survival akidah masyarakat Melayu sejak sekalian lama; "Faridatul Faraid",Sheikh Ahmad al-Fathani.

Kitab tulisan Tuan Guru Nik Abdullah al Jambawi ini merupakan mutiara berharga dalam perkembangan ilmuTauhid di dalam dunia Melayu.

Kemudian, dengan sedikit usaha yang diberi kekuatan dari Allah ini maka daku dengan menyedari segala kelemahan dirinya berusaha menyusun kembali isi-isi kitab ini dalam bentuk soal jawab agar dapat memudahkan lagi pemahaman pembaca.
Gayabahasa lama telahku rombak ke dalam bahasa Melayu yang moden agar dapat memaksimumkan lagi kefahaman pembaca semua.

Sudah menjadi satu perkara yang lazim di kalangan masyarakat Melayu, apabila membahaskan berkenaan ilmu Tauhid al Asyai’rah wal Maturidah sudah terpahat di hati mereka bahawa ilmu Tauhid adalah pelajaran yang susah dan sulit. Sedangkan pelajaran Tauhid adalah mudah dan menyeronokkan lebih-lebih lagi apabila silibus pelajaran ini disusun dengan gaya yang mudah difahami.

Daku berharap agar usaha kerdil ini dapat mengeluarkan minda para muslimin di negara kita dari kepompong yang mengatakan bahawa pelajaran Tauhid ini adalah sukar difahami dan membosankan.

Diharap juga usaha yang tidak seberapa ini dapat menjadi sumbangan berharga buat masyarakat Melayu yang berakidah Ahli Sunnah wal Jamaah sekalian lama dalam memahami  aliran  akidah  mereka  yang  sahih lantas mempertahankan kesucian dan kemurnian akidah umat Islam khasnya di Malaysia yang semakin dicemari.

Moga-moga penulisan dengan pendekatan bahasa yang serba moden ini dapat memberi kefahaman dan  kepuasan  yang  maksima  kepada  pembaca  dalam ilmuTauhid.Dalam masa yang sama semangat dan roh asal 'PatiFaridatulFaraid' masih dikekalkan seumpama yang diinginkan pengarang asal.


Isi Kandungan
BAB 1:    Ahlus Sunnah Wal Jamaah: Al Asyai’rah Wal Maturidiah                  
BAB 2:    Ulamak Al Asyairah Wal Maturidiah                                        
BAB 3:    Pelajaran Tauhid Di Alam Melayu                                          
BAB 4:    MuqaddimahPelajaran Tauhid: Islam, Iman, Ihsan                   
BAB 5:    Hukum Akal Dan Persoalan Taqlid                                                     
BAB 6:    Mengenal Allah Dan Sifat-sifatnya                                          
BAB 7:    Mengenal Perutusan Nabi Dan Yang Berkaitan Dengannya     
BAB 8:    Kalimah Syahadah dan Penerangannya                                  
BAB 9:    Mengenal Para Malaikat                                                   
BAB 10:   Mengenal Kitab-kitab Allah                                                         
BAB 11:   Semulia-mulia Makhluk dan Perihal Rasulullah r                       
BAB 12:   Kemaslahatan Yang Enam Serta Isu Riddah                             
BAB 13:    Perkara Samiyyat Dan  Alam Akhirat                                  



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...