**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

19 October 2009

Penawar sakit mata!!!

Kalau ke Kedah saya mewajibkan diri saya untuk menziarahi beberapa tempat: Antaranya; Makam Sheikh Abdul Rahman al Lidani al Muluki, Makam Sheikh Abd Jalil dan Masjid Zahir, Alor Star...etc
Semasa saya solat di Masjid Zahir, Alor Star pada waktu solat Jumaat.... Satu fenomena sunnah yang praktikal menggamit perhatian saya.

Selepas Sheikh Ali mengajar kitab; azan berkumandang. Apabila muazzin melaungkan 'Asyhadu anna Muhammadar Rasulullah' ke semua jemaah membacakan sesuatu, menghembuskan ke kedua-dua ibu jari yang didekatkan dan kemudiannya menyapu ibu jari ke mata sebanyak 3 kali.

Perkara yang sama terjadi ketika saya masih menuntut di Syam as Syariff (Syria sekarang). Sheikh-sheikh Arab dan 'pak-pak' Arab juga melakukan perkara yang sama...

Oooh.... rupa-rupanya amalan mencerahkan a.k.a menyihatkan mata...

Persoalannya:

Apa yang dibaca??? Aaa.....seumpama yang saya dapat dari guru saya:

Surah Qaaf ayat 22:

"22. (serta dikatakan kepadanya): "Demi sesungguhnya! Engkau di dunia dahulu berada Dalam keadaan lalai tentang (perkara hari) ini, maka Kami hapuskan kelalaian Yang menyelubungimu itu, lalu pandanganmu pada hari ini menjadi tajam (dapat menyaksikan Dengan jelasnya perkara-perkara hari akhirat)".

Malangnya, bila saya balik di Pahang...apabila saya mempraktikkan apa yang saya pelajari di masjid-masjid, maka....manusia yang memandang lihat semacam je...macam pandang slek je...atau mungkin cuma perasaan saya je....?????


Maklumlah orang Pahang tak macam orang Kedah.... ye ke???

Jadi apa lagi....Amalkanlah sekarang! Insya Allah sembuh!

Kesimpulannya:

Orang Kedah memang banyak ilmu!!! Tok guru, alim ulamak, pondok dan ahli ibadah masih banyak lagi....Rindu nak pi Kedah!!!!!!!

Orang Pahang........?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...