**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

17 September 2017

Kaedah Pasang Bubu Ikan dan Udang



Syukur ya Rabbi dah sampai. Terima kasih fb: Bubu Din.

KAEDAH PASANG BUBU:

Perkongsian ilmu perbubuan oleh Sifu Ustaz Amir Shariff Awang
Test dulu tenggelam atau timbul..kalau timbul letak bt kadar tenggelam..ketika pasang bubu kena letakan daun2 diatasnya supaya redup..ikan menyangka itulah tmpt berlindung..
Kalau nk udang masuk bubu kita..cari tanah liat yg basah dan lembik n gaulkan dgn hampas kelapa kemudian buat bebola lps tu nk power lg campur dgn belacan seketul..lps tu masukan dlm bubu..
Kecik besor insyallah ander masok
Satu lg pastikan cari pancang kayu panjang kemudian pacak dkt tmpt bubu dan ikat bubu supaya tak hanyut..
Bila dh siap kena try 2 posisi ..bertukar2 arah pintu masuk bubu..mula2 try pintu masuk ikan melawan arus..besoknya try pulok ikut arus..nanti tengok arus mana yg serasi
Ikat boleh tp takut terapung..melainkan kalau pokok tu dah tumbuh dlm air..yg penting dpt tambat ke dasar air..
Ambik ke dalaman paras pusat dahulu..kemudian baru paras dada kemudian pinggang..jgn terlalu dlm sgt atau cetek kurang dari pinggang ke bawah..

Ada sesiapa nok tamboh?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...