**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

27 February 2013

Teknik Ruqyah Menggunakan Surah Yaasin




Teknik kedua belas
Menggunakan Surah Yaasin

Khususnya untuk orang yang terkena sihir junun (gila). Gila adalah disebabkan oleh gangguan jin. Telah diriwayatkan oleh Ibn Dhoris, dari Sa’eid bin Jubair RadiyALLAHU anhu bahawa sesungguhnya beliau telah membacakan Surah Yaasin kepada seorang lelaki gila yang akhirnya sembuh setelah mendengar bacaan tersebut.

Yaasin adalah HATI AL QURAN dan apabila jin mendengarnya maka mereka akan patuh dan tunduk kepada perintah Allah melalui ayat-ayat suciNya.Rasulullah shollallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
 إِنَّ لِكُلِّ شَيْءٍ قَلْبًا وَقَلْبُ الْقُرْآنِ يس ، وَمَنْ قَرَأَ يس كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِقِرَاءَتِهَا قِرَاءَةَ الْقُرْآنِ عَشْرَ مَرَّاتٍ

 Maksudnya: “Sesungguhnya bagi setiap perkara ada jantung (hati)nya sedangkan jantung (hati) Al-Qur’an adalah Yasin. Sesiapa yang membacanya maka Allah s.w.t. akan menulis baginya dengan bacaannya tersebut, bacaan seluruh Al-Qur’an sebanyak sepuluh kali”.  

Hadis ini diriwayatkan oleh Al-Imam At-Tirmizi dalam kitab Al-Jami’e As-Sunan beliau kitab Fadha’il Al-Qur’an pada Bab Ma Ja’a fi Fadhl Yasin. Cara bacaan:

1)      Baca al Fatihah terlebih dahulu.

2)      Selepas membaca Yaasin. Maka kita bersolawat kepada nabi saw dan berniat.

3)     Ulang ayat 58 sebanyak 21 kali dan diikuti أَعَزَّنَا الله (Allah Taala Memuliakan kita)

58. (Mereka juga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani.

4)     Selepas ayat 59 dibacakan أَذَلَّنَا الله (Allah Taala Menghinakan kita)

59. Dan (sebaliknya dikatakan kepada orang-orang Yang kafir): "Berpisahlah kamu pada hari ini, hai orang-orang Yang berdosa, (dari bercampur gaul Dengan orang-orang Yang beriman).

5)     Untuk gangguan ayat 60 diulang sebanyak 3 / 7 / 11 / 21 kali:

60. "Bukankah Aku telah perintahkan kamu Wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? Sesungguhnya ia musuh Yang nyata terhadap kamu!

6)     Untuk gangguan juga ayat 63 diulang sebanyak 3 / 7 / 11 / 21 kali

63. "Yang kamu saksikan sekarang ialah neraka Jahannam, Yang kamu selalu diancam memasukinya (kalau kamu tidak taatkan perintah Allah).


7)     Ayat 82 diulang 3 / 7 /11 / 21 kali  sambil niatkan Insya Allah dengan izin Allah maka hajat kita akan dimakbulkan oleh Allah.

82. Sesungguhnya keadaan kekuasaannya apabila ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah ia berfirman kepada (hakikat) benda itu: " Jadilah engkau! ". maka ia terus menjadi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...