**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

07 May 2012

Usaha Menjatuhkan Mufti Mesir Dr Ali Jummah oleh Wahhabi dan Ikhwan Mesir

Sohibus Samahah al Alim al Allamah ad Duktur as Shaykh Ali Jumaah, Grand Mufti of Egypt.

 
Isu Semasa

Perkembangan terkini dari Al Fadhil Ustaz Muhammad Husni Ginting;(Musnid Hadis Asia yg berada di Kaherah Mesir)

Puak wahabi dan Ikhwan  muslimin ingin menjatuhkan DR Ali jum`ah dari jabatannya sebagai mufti Mesir, sebahagian orang menghina dan dan mengejeknya dan menganggapnya pengkhianat kerana ziarah ke Baitul maqdis.


Mukadimah
  1. "Fatwa" terkini dari Ikhwan Muslimin tak mengherankan kerana dalam pertubuhan Ikhwan Muslimin dah banyak wahabi. Mereka Wahhabi mengambil peluang ini utk menjatiuhkan  Mufti yang Islam ASWJ. Harap doakan agar Syeikh Ali Jum'ah tidak di singkirkan.
  2. Puak Wahhabi menjadikan masalah lawatan Syeikh Ali ke MBaitul Muqaddis sebagai isu
  3. Berikut adalah penerangan Syeikh Husuni Ginting mengenai dalil melawat ke Baitul Muqaddis
  4. Penegahan sebilangan Ulama' ke Masjidil Aqsa bersandarkan kepada dalil-dalil yang yang dibina atas dasar kaedah maslahah ummah dan melihatkan kepada realiti ummah semasa. Kita memahami dan menerimanya.
  5. Namun demikian, hukum boleh berubah dengan berubahnya masa dan ketika. Tambahan terdapat dalil asal yang jelas sunnah ziarah ke sana. Maka dilihat dari kaedah maslahah ammah kembali mana yang lebih .dominan ketika ini. Apatah lagi Syeikh Ali Juma'ah ke sana memberi maslahah besar untuk ummah di sana dan seluruhnya.
  6. Syeikh Ali Juma'ah telahpun menjelaskan ziarah beliau ke sana TANPA menggunakan visa Israel dan hujah-hujah lain yang kukuh.
Pandangan  serta munaqashah ringkas Al-Fadhil Ustaz Muhammad Husni Ginting:
"Tidak ada dalil yang kuat yang mengaharamkan ziarah dan shalat di Masjid Aqsha, saya sudah lihat dalil2 yang di gunakan Syeikh Ysusf Qardhawi , tetapi dalil tersebut boleh di munaqasyahkan di antara perkara2 yg perlu di perhatikan :

Hadis2 yang menganjurkan Syaddur rihal ke Masjid Aqsha,

2 - Hadis 2 yang menceritakan fadhilah shalat di masjid Aqsha,

3 - Tidak ada fatwa pengharaman dari dulu oleh Ulama2 walaupun Baitul Maqdis di bawah jajahan kaum salib dan lain2,

4 - Rasulullah berziarah ke Baitul Maqdis ketika masih di bawah penjajahan Romawi,

5 - Rasulullah umrah ke kota Makkah yg masih di bawah kekuasaan kafir quraisy,

6 - Tidak ziarahnya kita ke Baitul Maqdis membuat penduduk Baitul Maqdis hidup terkucil dan terputusnya silatur rahim antara umat islam,

7 - pengharaman ziarah ke Baitul Maqdis menguntungkan Yahudi Laknatullah, sebab sudah berpuluh tahun hukum tersebut dijalankan namun tidak ada manfaatnya bahkan yahudi laknatullah semangkin merajalela,

8 - Tidak ada di dalam al-Qur`an dan hadis yg mengharamkan ziarah baitul MAqdis, bahkan sebaliknya di sunnhkan,

9 - Menziarahi umat islam Baitul Maqdis membantu perekonomian mereka,

10 - jika salah seorang dari saudara kamu di masukkan penjara dengan secara zholim, kemudian kamu minta izin sm penjaga penjara agar menjenguknya, apakah itu di nilai menyetujui hukuman tersebut bagi saudara anda, sama sekali tidak sebab anda berziarah untuk kasih sayang adik anda yg di zolimin,

11-tanah anda di curi orang dan orang tersebut menganggap tanahnya, apakah haram anda menziarahi tanah milik anda sendiri yang anda cintai,

12 - Negeri Fathoni dan Singapura adalah negeri islam yang dijajah orang thai dan china, adakah ulama yang mengharamkan berkunjung ke Singapura dan Fathoni Thailand? , dan lain2....."
 Muhammad Husni Ginting
Khabar penting ! Setelah orang-orang wahabi berusaha bagaimana untuk menjatuhkan Azhar Syarif baik dari Syeikh Azhar maupun Mufti , maka mereka mencoba untuk menghancurkan Azhar lewat perlemen, anggota dewan perlemen salafi wahabi Ali Qathomisy meminta kepada perlemen agar membuat undang-undang menjadikan Azhar bukan satu-satunya sumber dasar agama islam di Mesir , dengan begitu mereka ingin hancurkan peranan Azhar di Mesir yang telah berjalan beratus-ratus tahun- ini salah satu permintaan mereka dan ada lagi yang lainnya tertulis di surat kabar Youm Sabi`.

 Rujukan: Shaykh Muhammad Husni Ginting Musnid Asia Mesir

P/S: Tulisan ini tiada kena mengena dengan suasana politik kepartian di Malaysia. Ampun Maaf.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...