**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

13 February 2012

Kehilangan Hartamu? Bermakna Selamatlah Nyawamu Dari Malapetaka

Bertenanglah jika anda ditipu, hartamu dicuri atau musnah. Inilah kafarah dari Allah untuk menghapuskan dosamu dan menandakan Allah telah menyelamatkanmu dari malapetaka diri dan keluarga yang lebih besar. Bersyukurlah.


Assalamualaikum semua..

Sekadar satu coretan di paparan blogku...

Semalam semasa sesi ruqyah, pembantu saya Lukmanul Hakim dikejutkan dengan panggilan bondanya memberitahu bahawa rumah mereka telah dipecah masuk pencuri. Banyak juga kehilangan barang2 berharga yang dianggarkan beribu2 / puluh ribu ringgit.

Lalu saya teringatkan sejarah hidup saya yang biasa ditipu RM itu dan ini..

Baru-baru ini juga saya ditipu... dan dengan izin Allah saya berjumpa Habib Ahmad dari Jakarta Indonesia yang sedang berada di zawiyah. Maka saya menceritakan kepadanya berkenaan kes saya ditipu..etc.bla bla bla..

Maka dijawab oleh Habib Ahmad.. " Alah, ana pun biasa kehilangan duit, sampai belasan ribu ringgit hilang dan dalam keadaan ana terdesak hendak memberi nafqah kepada keluarga. Lagipun dua tiga hari lagi nak ke Cyprus..Lalu ana memberitahu guru ana Habib Ahmad (juga namanya). Maka dikatanya kepada ana..:

"USAH DISEDIH DAN DIRISAUKAN KEHILANGAN WANG DAN HARTA BENDAMU. ITU MAKSUDNYA ALLAH TELAH MENYELAMATKANMU DARI SATU BAHAYA DAN MALAPETAKA YANG MUNGKIN MEMBAHAYAKAN NYAWAMU DAN KELUARGAMU. MAKA DISELAMATKAN KAMU DENGAN KAFARAH DARI HARTA2MU"

Jadi apabila mendengar pernyataan penuh hikhmah itu, hati saya bertambah redha dengan ketentuan Allah, dan saya yakin semua yang berlaku melibatkan kerugian duit atau harta benda wajib mempunyai hikmahnya yang tersendiri.. PASRAH..

Alhamdulillah setiap kali ke sana, banyaklah sekali ilmu2 hikmah yang al faqir pelajari dan insafi...

Jadi pembaca yang budiman, jika kita mengalami situasi begini yang membawa kepada kerugian harta bendamu.. Ridhalah... Semuanya Allah punya, kalau Allah hendak balik kepunyaannya, itu adalah hakNya..

Kita pasrah dah serahkan segala keputusan dan hukumannya hanya di tangan Allah. Mahkamah akhirat sentiasa adil dan benar... Sentiasa bersyukur dengan nikmat Allah yang tak putus-putus itu.

Allahu Haq! Hidayah Seluruh Alam!

3 comments:

  1. As salam tuan...ada tak amalan untuk mengekang nafsu dunia......I am weak with nafsu....what can I do...I keep thinking of death je boleh buang nafsu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua amalan mursyid kita adalah untuk mengekang nafsu.. tak boleh dibuat.. tetapi dikawal ke arah kebaikan..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...