**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

22 February 2012

Lencana / Badge Perak Lambang Uthmaniyyah Untuk Dimiliki. Stok Terhad!

Ottoman Coat of Arms


Ottoman Cresenct @ Osmanli Armasi

Every sultan of the Ottoman Empire had his own monogram, called the tughra, which served as a coat of arms. A modern coat of arms, (inspired by the European heraldic tradition) was created in the late 19th century. The final design was adopted by Sultan Abdul Hamid II on April 17, 1882. It included two flags: the flag of the Osmanli Dynasty which had a crescent and a star on red base and the flag of the Islamic Caliph which had 3 crescents on a green base.

Some graphic elements of the coat of arms of the Ottoman Empire such as the central oval and the vertically-oriented crescent and star were re-edited in the current semi-official emblem of the Republic of Turkey.


Dari cyprus..


Assalamualaikum semua..

Saya mempunyai beberapa lagi lencana Lambang Uthumaiyyah.. Bersamalah menghidupkan roh khilafah dalam hati sanubari kita...


Semua ahli keluarga KISWAH pakat2 pakai ye..


Alhamdulillah, guru2 kami sangat mencintai dan mengingati kegemilangan uthmaniyyah. Kalau di dergah, sangat banyak lambang2 ini dan juga ramai sekali masyayikh serta muridin yang memakai lencana ini.


Letak kat kolar boleh, letak kat baju boleh..
Semoga kegemilangan Islam kembali bersinar...

Siapa nak silalah ke: 



4 comments:

  1. As salam tuan sheikh...saya mohon dapat kan pin ottoman...dah tanya stock habis....mohon juga pin sandal rasullula(asaw).......maaf jika saya tiada adab...please.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada stok.. saya dah bagi no tel ustaz mat aris zawiyah..

      Delete
  2. Ya rabb....hidup kan kami dgn kegemilangan......ottoman....osmanli

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...