**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

20 June 2012

Amalan di Bulan Syaaban al Muazzam (new)

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring (QS.Ali Imron : 190-191)

Assalamualaikum semua.. Ini adalah beberapa amalan sepanjang bulan Syaaban ini. Pecutan terakhir untuk menghadapi Universiti Ramadhan yang mana ijazahnya berupa ijazah TAKWA.. Oleh itu matriks Universiti Ramadhan iaitu Rajab dan Syaaban janganlah dipersia2kan. Marilah beramal kerana Allah!


Rujukan: Futuhat; Maulana Sh Adnan:

1) Menjaga 3 waktu utama untuk beribadah: *sepertiga terakhir malam sehingga terbit fajar, * waktu antara Asar dan Maghrib, * Masa antara Maghrib dan Isyak.


2) Membaca Surah al A'nam setiap hari.


3) Membaca satu hizib dalailul Khayrat setiap hari


4) Selawat 2000 kali kepada Rasulullah saw setiap hari tidak termasuk adab selepas solat.


5) Selawat 100 kali secara berdiri menghadap qiblat dengan niat menyambut maulidnya dan menghadiahkannya kepada nabi saw.


6) Jangan tinggal adab dan awrad harian terutamanya sebelum dan selepas solat.


7) Perbanyakkan berpuasa (Terutamanya Khamis pertama dan Khamis terakhir bulan Syaaban).


Selamat beramal!!!

Allahu Haq! Hidayah Seluruh Alam!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...