**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

30 November 2011

Amerika Memasuki Perairan Syria. Rusia Akan Bertindak Jika Syria Diserang.

 

Kapal Perang Pengangkut Peluru Berpandu Admiral Kuznetsov

Moscow akan menggerakkan kapal perang mereka di pangkalan di pelabuhan Syria Tartus. Misi jangkamasa panjang yang telah lama dirancang,  pada ketika ini dapat membantu mengelakkan potensi berlakunya konflik di negara Timur Tengah yang strategik dan penting ini.
Kumpulan kapal perang Rusia akan terdiri daripada tiga kapal yang dibawa oleh kapal pesawat pengangkut yang turut dilengkapi dengan peluru berpandu diketuai oleh Admiral Kuznetsov. Pegawai tentera Rusia menegaskan bahawa langkah itu tidak mempunyai kaitan dengan krisis yang berterusan di rantau ini dan telah dirancang tahun lalu, berdasarkan laporan akhbar Izvestia. Selain dari Syria, kapal pembawa pesawat pejuang dan kapal-kapal pengiring akan melawat Lubnan, Beirut, Genoa di Itali dan Cyprus, kata bekas Ketua Turus Tentera Laut, Laksamana Viktor Kravchenko.








Amaran dari President Rusia, Dmitry Medvedev
Klick “CC” untuk subtitle pada video di atas

Walau bagaimanapun, beliau menambah bahawa kehadiran ketenteraan selain dari NATO amat berguna untuk rantau ini, kerana “ia akan menghalang wabak konflik bersenjata,” memetik kata Izvestia Kravchenko. Kesatuan Soviet, Admiral menyarankan untuk mencipta satu skuad tentera laut khas untuk menghalang tentera Barat di Laut Mediterranean. Untuk membaiki dan membekalkan kapal-kapalnya, Moscow memerlukan asas penyelenggaraan sendiri di rantau ini, dan sumber asas dapat digunakan di Tartus.


Berita kerahan tentera laut Rusia di Tartus muncul tidak lama selepas kapal pengangkut pesawat berkuasa nuklear AS USS George HW Bush berlabuh di Syria, bersama-sama dengan kapal tentera laut tambahan . Kumpulan pertempuran AS kekal di Mediterranean, kononnya untuk menjalankan operasi keselamatan maritim dan misi sokongan sebagai sebahagian daripada Operations Enduring Freedom dan New Dawn.  6 Armada Amerika Syarikat juga meronda kawasan itu, berdasarkan laporan Interfax.


 
Kapal pengangkut pesawat berkuasa nuklear AS USS George HW Bush


Misi bermula pada awal Disember, apabila Admiral Kuznetsov memulakan perjalanan di Laut Barents, disertai oleh kapal Armada Utara Rusia yang lain serta kapal ASW Laksamana Chabanenko. Kumpulan itu akan melalui benua Eropah dari barat dan memasuki Mediterranean melalui Selat Gibraltar. Kemudian, mereka akan disertai oleh kapal Ladny frigat Angkatan Laut Hitam Rusia. Ia akan bergerak melalui Bosphorus, dan singgah di Malta, Valletta.
“Sudah tentu angkatan tentera laut Rusia di Mediterranean akan tidak seimbang dengan Armada Amerika Syarikat (AS) ke-6, yang termasuklah satu atau dua kapal pengangkut pesawat serta beberapa kapal pengiring,” . Admiral Kravchenko menjelaskan. ”Tetapi hari ini, tiada satu pun percakapan tentang kemungkinan pertempuran tentera, dan sekiranya berlaku serangan ke atas mana-mana kapal Rusia, ianya akan dianggap sebagai suatu pengisytiharan perang secara besar-besaran”.


Admiral Kuznetsov akan membawa lapan jet pejuang Sukhoi Su-33  berkeupayaan menyesuaikan diri pelbagai cuaca, dua Kamov Ka-27 helikopter anti kapal selam dan beberapa jenama baru jet pejuang MIG-29K. Jet Pejuang MIG telah dibina untuk tentera udara India dan sepatutnya menjadi “ujian” semasa tugasan pertama mereka. Pegawai tentera telah menegaskan bahawa semua penerbangan akan dilakukan di perairan terbuka, jauh dari pantai Syria.

UDAV-1

Tidak seperti kapal pengangkut pesawat Amerika Syarikat, sebahagian besarnya sebagai landasan terapung, Admiral Kuznetsov dilengkapi dengan pesawat membawa senjata berat. Persenjataan utamanya, antara lainnya adalah 12 peluru berpandu granit anti-kapal pelayaran jarak jauh permukaan-ke-permukaan, 6 sistem senjata api peluru berpandu permukaan-ke-udara jarak dekat Kinzhal, 8 sistem peluru berpandu jarak dekat di pertahanan udara Kashtan dan 2 sistem UDAV-1 anti-kapal selam. Admiral Kuznetsov telah membuat 2 kali ke pelabuhan Tartus semasa tugasan di Mediterranean dan Lautan Atlantik pada tahun 1995 dan 2007.

p/s: Adakah perkembangan panas ini akan menjadi tunas memulakan adegan2 perang akhir zaman?? Malhamatul Kubraaa / Armageddon?????

Sumber dari RT dan Pilot .
Olahan ~ MR.Z
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...