**Didoakan Semua Pesakit Yang Telah Menerima Rawatan di KISWAH DISEMBUHKAN ALLAH TAALA. AMIN**

Tetamu pilihan!!!

Semua artikel di dalam blog ini saya izin untuk publish dan sebarkan dengan syarat disertakan rujukan anda iaitu: KISWAH; www.rawatanislam2u.com. Saya juga mengizinkan anda untuk mengamalkan segala kaedah rawatan yang ditulis di dalam blog ini. Namun lebih baik berjumpa saya untuk menerima ijazah... Sekian dimaklumkan. Selamat beramal!!!

27 August 2010

Jejak kasih: Pertemuan dgn Us Syarhan

Pertemuan yang sudah lama dinanti... saya tidak akan lupa jasa guru pertama yang memperkenal dan mendidik saya dalam perubatan Islam sejak tahun 2001

Ustaz Syarhan masih begitu... Walaupun beliau kini bergelar selebriti, perwatakkannya masih seperti mula2 saya mengenalinya lebih kurang 9 tahun dahulu.

Buku Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhluk Halus Cetakan pertama 2004 Edisi Malaysia. Tulisan saya dan Us Syarhan

Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhluk Halus 2005 Edisi Mesir. Mendapat kelulusan dan pengiktirafan panel penilaian Mahasiswa al Azhar dan pelajar2 Master Mesir PMRAM (MANHAL PMRAM). Berpuluh2 seminar telah diadakan di Mesir dan Syria menggunakan buku ini. Telah habis di pasaran. Isinya berlainan dengan edisi Malaysia dan pembetulan dari pihak MANHAL PMRAM.

Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhluk Halus Kulit Baru Hingga kini...Isi masih sama dengan cetakan awal cuma kulit yang bertukar; menjadi mangsa cetak rompak....

Top Seller... Rangking pertama pesta buku 2010!!!

Assalamualaikum semua.. Di sini yang ingin mencoretkan kenangan manis bertemu dengan guru pertama saya di dalam perubatan Islam, Us Syarhan Syafie di Masjid Saidina Umar, Bukit Damansara, KL. Ustaz Syarhan menyatakan keinginan untuk berjumpa dengan saya melalui telefon sebaik sahaja saya muncul di dalam beberapa akhbar dan majalah tempatan baru2 ini.

Beliau melahirkan rasa berbangga dan mengucapkan tahniah kepada saya atas dakwah yang sekelumit cuma ini dan mengharapkan agar kami dapat berganding bahu berjuang mendaulatkan perubatan Islam di negara Malaysia yang tercinta ini, walaupun kami mempunyai pusat rawatan yang berlainan. Beliau memberikan motivasi kepada saya untuk terus mara menyebarkan dakwah ke serata Malaysia.

Dalam pertemuan ini juga, beliau mencadangkan agar saya menjadi penggantinya untuk satu episod dalam rancangan Tanyalah Ustaz; membincangkan tajuk khurafat. Namun, saya menolaknya dengan baik kerana bagi saya, bukan masanya lagi untuk saya muncul di media elektronik... :(

Beliau yang datang dengan Vellfire ny,a dengan disertai anak2 murid dan pembantu2 sanggup bersusah payah meninggalkan sesi rawatan di Sg Besi untuk bertemu dengan saya...

Antara yang kami perbincangkan adalah:

  1. Tentunya bertanya khabar akan keluarga dan perkembangan dakwah perubatan masing2. Maklumlah sudah 4 tahun tidak bertemu.
  2. Beliau melahirkan rasa sedihnya kerana kedapatan anak2 muridnya yang mengambil ijazah perubatan Islam menggunakan teknik ruqyah telah mencampur adukkannya dengan teknik2 lain sehingga menjejaskan ketulenan teknik rawatan yang telah sedia ada.
  3. Beliau berhasrat untuk mengumpulkan semua anak2 murid generasi kami; iaitu generasi paling awal untuk dihimpunkan semula dalam satu majlis khas.
  4. Cadangan saya untuk mengedit semula beberapa isi buku rawatan Islam yang mendatangkan kontroversi seperti isu kokka dan lain2 lagi.
  5. Kami membincangkan perkembangan buku rawatan Islam yang menjadi mangsa cetak rompak dan perkara ini dalam proses mahkamah. Us Syarhan mendakwa kerugian berpuluh2 ribu ringgi angkara penipuan ini.
  6. Hasrat Us Syarhan agar saya menulis buku seterusnya dengan gaya penyampaian yang sama seperti yang saya tulis dalam buku pertama. Ini akan saya istikharahkan. :)
  7. Menawarkan program bersama seperti seminar dan membincangkan isu2 perubatan Islam semasa , dsb.
dan beberapa perkara lain...

Perjumpaan yang sekejap cuma di Bukit Damansara ini, menggamit kenangan saya ketika masih bersama Us Syarhan dan Us Malek Darul Hikmah semasa masih di dalam Tobibi Team selama beberapa tahun lebih kurang 8 9 tahun yang dahulu. Masih segar dalam ingatan saya kami; Us Syarhan, Us Malek, Us Hadi dan saya sama2; satu kereta pergi merawat dan berdakwah dari daerah ke daerah semata2 ingin menyelamatkan masyarakat dari kesyirikan...

Sesungguhnya perjumpaan ini memutikkan bibit2 ukhuwwah antara kami yang selama ini hanya berhubung melalui telefon sahaja...

Sebenarnya satu ketika dahulu kami sangat rapat.. Ibarat tidur sebantal la.... Us Syarhan biasa tidur di rumah ibu bapa saya di Temerloh....

Diharap perjumpaan ini dapat membuang segala kekeruhan jika ada sebelum ini dan menyemarakkan lagi dakwah perubatan Islam menggunakan ruqyah syariyyah di negara ini.

Terima kasih guruku, Us Syarhan.Jasamu tetap dikenang....

Allah Haq!!! Hidayah Seluruh Alam!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...